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Competition News

pre-PWC Porterville

Day 7, 3. Task

Alfredo Studer, 17. December 2011
Today 9 they annonced to fly a task today because thefriends of The Pilot who departed yesterdy said he would love we continous the comp. So all Pilots went to the start for a Race to Constriction. Airstart 13:00 it was tricky to stay up and find a way to catch the Startcylinder in the Flats. 10 minutes for the start i was very low. About 650m seelevel :-( then i catched a good low thermal and at the top whe where about 10 Pilots in that thermal and started the race togheter. We worked very well and tryed to fly just straight on the edge of the mountains. A few km before Citrusdal we made hight to cross the ridge behind. I did'nt climbed to the top pilot and decided to go. The higher Pilots followed immediatly and we flew into the flats. Again I catched a good thermal and we all made some hight in the middle off the Valley. A other group off pilots continued on the ridge and where very low over Citrusdal and catched something there. So I started my glid toward this group and had a good line with 2m climb half the way. So I catched up with this group. They where climbing in 2m. After 3 turns i got bored and said i want to fly straight. And so I did and nobody followed me anymore. I could take a other good thermal after Citrusdal and started the glid to goal. But I catched big and long sink! About 3 km before Goal I was about 200m ground and catched the last thermal I needed. So i was still about 2 minutes before Pepe in Goal!!! Yesss! My first time I wan a PWC Task :-) Nanda, Hans Jürg and Benni made Goal as well and Beat landet just before Goal. So the whole team had a good day! :-) Tonight price giving ceremony at head office in Porterville...
pre-PWC Porterville

Day 5, Task 2

Alfredo Studer, 15. December 2011
Da die Sonne später als erwartet gekommen ist, sind wir erst spät gestartet. Der Task wurde mit Luftstart um 14:00 über Porterville lanciert. Alle fliegen im flachen die erste Wende an und drehen sofort wieder um. Als ich etwa eine Minute nach den Führenden in den Zylinder einfliege, schlägt mein Vario voll aus und ich zentriere satte 4m Steigen und denke, dass ich mit mehr Höhe zur Spitze aufschlissen könnte. Da der Wind sehr stark zugelegt hatte und keine Wolken mehr standen, war es aber extrem riskant und schwierig alleine im Flachen weiter zu fliegen dazu noch gegen den Wind. Also entschloss ich zurück an die Krete zu fliegen und einen weiteren Weg in Kauf zu nehmen. Dies hat dann geklappt und ich konnte bis ins Goal fliegen. Auf dem Rückweg von der letzten Wende hatten wir aber starken Gegenwind und ich bin an der Krete nur noch geradeaus geflogen um vor 17 Uhr ins Ziel zu kommen. Wieder hatte das Taskkommite eine frühe Deadline gesetzt in Anbetracht des langsamen Taskes. Und erneut bin ich 3 Minuten zu spät über die Ziellinie geflogen und habe so wieder ein paar hundert Punkte verloren, was mich extrem ärgert! Trotzdem bin ich heute der beste Schweizer, da Nanda vor der letzten Wende am Boden steht und auch die anderen auf dem Weg irgendwo im flachen runter müssen. Im Moment haben wir noch keine Ahnung wieviele Piloten im Ziel sind. Sicher ist nur, dass eine Gruppe es im Flachen geschaft hat und entsprechend viel schneller als der Rest waren. Watch out for news on the cometition site. xccomps.net
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